Monolog

"Kalau suka boleh baca"

Selasa, 16 Disember 2014

Tanpa Tajuk

gambar tomato
Tomato - Aku

Hari ni aku betul - betul tak faham. Buat itu tak kena, buat ini tak kena, duduk tak kena, berdiri tak kena.

Entah kenapa.

Mungkin sebab yang di dalam ini dah kosong, tak berisi. Nak isi macam mana kalau diri aku pun tak betul lagi. Entah kemana nak aku tuju pun aku tak pasti lagi. Kepala berdengung nak kejar sana sini; sana minat, sini minat. Aku kena fokus.

Aku banyak berfikir sejak umur dah meningkat ni; benda yang sangat aku tak suka. Aku tak suka bila aku banyak berfikir, aku jadi tak tentu arah, lemas, sakit hati, kadang tu aku jadi fikir benda yang buat aku hilang semangat.

Semua bermula dengan perkataan 'kalau', perkataan ni paling bahaya sekali. Sekali dia keluar dari celah otak, bersepah akal melayang sana - sini. Jadi aku nak cuba elak dari perkataan ni, jadi lebih selamat untuk aku.

Aku dah terkena dengan si kalau ni banyak kali. Mungkin kau dan kau pun sama, itu aku tak tahu.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tinggalkan pandangan